مقالات مقالات .

مقالات

آیا کار درمانی تاثیر دارد؟

بهبود کیفیت زندگی کودک از طریق کمک به آنها برای شرکت در فعالیت های بازی، پیش دبستانی، مدرسه و خانه است. یک کاردرمانگر ممکن است در هر یک از زمینه های زیر با کودکان کار کند:

فعالیت های پیش نیاز: توانایی های فیزیکی کودک، مانند کنترل حرکتی، هماهنگی دست به چشم، آگاهی بدن و احساس
مهارت های عملکردی: مهارت‌های زندگی روزمره کودک، مانند خوردن، نوشتن، توالت رفتن، تعامل با سایر کودکان و مهارت‌ های زمین بازی.
محیط: مانند مبلمان کلاس، دسترسی به کلاس و حیاط مدرسه، و تجهیزات برای کارهای چوبی، هنر و تربیت بدنی.

کودکانی که به کلینیک های کاردرمانی مراجعه می کنند، معمولاً دچار مشکلات ذهنی یا جسمی می باشند. یکی از اختلالات متداولی این کودکان آن را تجربه کرده اند اوتیسم می باشد. مداخلات کاردرمانی در این کودکان دارای مزایای مختلفی است.
از جمله این مزایا می توان به تعدیل حسی، بهبود ارتباط چشمی، یکپارچگی حسی یا یادگیری برخی از مهارت ها اشاره کرد. از دیگر اختلالاتی که کودکان برای درمان آن نیاز به کاردرمانی دارند، بیش فعالی و اختلالات یادگیری و سندروم داون می باشد.
کودکانی که دارای بیش فعالی هستند، معمولاً دچار ضعف توجه و تمرکز می شوند. اما با مداخلات کاردرمانی این کودکان می ‌توانند بهبود پیدا کنند. از دیگر مزایای کاردرمانی برای این کودکان می توان افزایش سطح تحمل را نام برد.
افرادی که دارای اختلال در یادگیری هستند معمولاً از مواردی مثل ضعف عضلات دست و یا ضعف توجه و تمرکز، مشکلات حسی و مشکل در دست گرفتن مداد رنج می ‌برند. اما با کاردرمانی می‌ توان این مشکلات را برطرف کرد.

تأثیر کاردرمانی برای نوجوانان
نوجوانی اغلب دورانی چالش برانگیز و دشوار برای جوانان و خانواده هایشان است. کاردرمانی می تواند با ترویج رشد شخصی به نوجوانان کمک کند. کاردرمانی به بهبود عزت نفس و توسعه مهارت های اجتماعی و ارتباطی مستقل نوجوانان کمک خواهد کرد. نوجوانانی که مشکلات اجتماعی و سبک زندگی دارند یا دچار ناتوانی های ناشی از یک حادثه یا بیماری شده اند، با کمک یک کاردرمانگر می توانند استقلال و کیفیت زندگی خود را تا بزرگسالی به حداکثر برسانند.
سخن پایانی
به طور کلی می‌ توان گفت تاثیر کاردرمانی برای کلیه اختلالات و بیماری هایی که به جسم و ذهن ارتباط دارند مثبت خواهد بود. این تاثیرات مثبت می ‌تواند از ۵ درصد آغاز شود. با در نظر گرفتن مشکلی که افراد و شرایط اجتماعی و اقتصادی آنها دارد، میزان تاثیر کاردرمانی در آنها متفاوت خواهد بود. کار درمانی در تهرانپارس با استفاده از مهارت درمانگران خود، خدمات با کیفیتی را به مراجعین عزیز ارائه می دهد. افراد می توانند بوسیله ی این خدمات، سطح کیفی زندگی خود را ارتقا دهند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۳:۵۱ توسط:blue موضوع: نظرات (0)